Fairy tales unite us
Activități planificate și timp (14.10. – 18.12.):
Citim poveștile cu animale ale oamenilor noștri, alegem 1 și le plasăm în Twinspace în limba poporului nostru și le traducem în engleză. 14. – 18.10.
Completăm paginile despre școală. 21.-25.10.
Să facem cunoștință cu toate basmele postate. 01.-15.11.
Organizăm o întâlnire online, în care ne cunoaștem, ne prezentăm școala și cădem de acord cine va lucra cu cine basm cu animale populare. 19.11. – 29.11.
Citim un basm, facem marionete cu degete potrivite. Punem în scenă basmul special cu păpuși cu degete. Filmăm, îl punem în Twinspace până pe 28.11.
Organizăm o întâlnire online pentru feedback.02.-05.12.
Colectăm materiale într-o carte electronică.09.-18.12.
Prescolarii participanti in proiect
Ursul pacalit de vulpre-povestea aleasa de prescolarii romani
Dramatizarea povestii din Letonia – „Manusa batranului”

Proiectul eTwinning „MATH EXPLORERS”

Preșcolari sunt curioși, activi și au tendința de a descoperi lumea prin jocuri și activități creative. Această dorință a lor de a cunoaște mediul înconjurător a fost inspirația pentru ca profesorii din Grădinița cu Program Prelungit „Lumea Piticilor” Dej să se alăture proiectului internațional eTwinning „Math explorers”. Cadrele didactice participante la proiect au fost Tămaș Mihaela Adriana și Șomcutean Ana Valeria.

Participanți la proiect sunt din: Turcia, Lituania, România, Grecia, Italia și Croația. Scopul proiectului este de a dezvolta abilitățile matematice ale preșcolarilor prin jocuri, experimente și cooperare cu colegii din diferite țări. În acest mod am încurajat copiii să cunoască lumea matematicii într-un mod creativ și interesant. Propunătorii proiectului sunt Zehra Kaplan din Turcia și Ligita Petkuvienė din Lituania.

Profesorii care au participat la proiect au căutat să dezvolte abilitățile copiilor cu privire la calcul, măsurare, percepție a formei și spațiului, au dezvoltat abilități de rezolvare a problemelor și au creat centre de matematică în grupurile lor. Tehnologiile informaționale sunt integrate în procesul educațional fiind utilizate instrumente Web 2.0.


Proiectul a inclus o serie de activități interactive care au fost adaptate nevoilor preșcolarilor. Ei au măsurat dimensiunea diferitelor obiecte folosind instrumente netradiționale (șnururi, cuburi, nasturi, cărți), au comparat greutatea acestora, au căutat forme geometrice în mediul lor și chiar au creat opere de artă folosind materiale din mediul înconjurător, instrumente STEAM.


Unul dintre cele mai interesante aspecte ale proiectului este comunicarea cu copiii din alte țări. Elevii și-au împărtășit munca prin intermediul platformei eTwinning, iar profesorii au organizat întâlniri virtuale în care tinerii participanți și-au putut prezenta activitățile și au putut afla cum descoperă colegii lor din străinătate matematica. Această cooperare i-a ajutat pe copii nu numai să se familiarizeze cu culturile altor țări, ci și să realizeze că matematica este o materie universală care unește oamenii din întreaga lume.

Proiectul a oferit preșcolarilor ocazia de a utiliza tehnologia. Au desenat cifre, au calculat și au creat sarcini folosind ecrane interactive și tablete. Astfel de activități le-au promovat alfabetizarea tehnologică și i-au implicat în procesul de învățare. Rezultatele proiectului au arătat că matematica poate fi o activitate distractivă și antrenantă chiar și pentru copiii preșcolari. Au început să recunoască mai bine formele, numerele, au dezvoltat gândirea logică și, cel mai important, au experimentat multe emoții pozitive în timpul învățării creative. Elevii au dezvoltat, de asemenea, abilități sociale, au învățat să comunice și să coopereze, depășind diferențele culturale și lingvistice.

Profesorii au recunoscut că proiectul a fost util și pentru ei, deoarece le-a permis să descopere noi metode de predare și să consolideze relațiile cu partenerii de proiect din alte țări. Comunicarea activă, discuțiile despre muncă, împărtășirea de idei și activități au avut loc în aplicația de chat WhatsApp. S-au format grupuri de țări mixte pentru a crea jocuri matematice comune, jocurile create au fost împărtășite de participanții fiecărui grup pe pagina twinspace. Participanții la proiect au putut împărtăși lucrările și activitățile copiilor lor pe blogul Blogger, în grupul de Facebook „Math explorers”.

Profesorii participanți la proiect au desfășurat multe activități comune: au creat felicitări cu programul Renderforest, sloganuri cu programul TextArt, au creat o carte de povești pentru creatorii de cărți în comun și au realizat standuri publicitare în grădinița lor. Fiecare participant a creat împreună cu preșcolarii săi un cântec de proiect comun despre matematică.

Proiectul eTwinning „Math Explorers” este un exemplu excelent de modalități creative și inovatoare de a dezvolta abilități matematice la preșcolar. Acest proiect nu numai că i-a încurajat pe copii să cunoască lumea matematicii, dar i-a ajutat să devină cetățeni globali, capabili să coopereze și să învețe unii de la alții. Aceasta este o dovadă suplimentară că învățarea poate fi distractivă, semnificativă și captivantă pentru fiecare copil.